Sportmotivatie- To get you started

Je zit op de bank. Over 2 weken is het al meivakantie, en misschien ga je wel naar een warm land op vakantie. Eigenlijk wil je er dit jaar echt leuk uit zien in je bikini. Je zou eens moeten sporten. Hm. Nee. 

❤️

Je WEET eigenlijk dat je wel MOET sporten, wil je je een beetje zelfverzekerd voelen in je bikini. Maar, (nou spreek ik uit ervaring) het is toch lastig om je er weer elke keer toe te zetten het ook echt te gaan doen!

 

1. BedenkSport waarom je dit ook alweer zo graag wou. En waarom je was begonnen. Misschien een platte buik of een goede conditie?

2. Bedenk hoe je je voelt als je klaar bent. Dat heb je toch maar weer gedaan!

3. Vind je het niet een heeeeeeeeeel klein beetje leuk als je echt bezig bent? Een heeeeeeeeeeeeeeel klein beetje? Focus je daar op.

4. Sport met een vriendin, gezellig!

5. Koop nieuwe hardloopkleding. Dat wil je die zelfde avond toch nog showen aan de rest van de wereld?

6. Blijf positief! Probeer je er eens heel erg op te verheugen, zelfs als je er totaal geen zin in hebt. Verban die negatieve gedachten uit je hoofd, en doe net alsof je het geweldig gaat en het ook heel goed gaat.

7. Maak het iets spannender. Als je gaat hardlopen is het misschien leuk om je rondje niet van tevoren te plannen, maar op het moment zelf je richting kiest! Je gaat dan vaak ook meteen iets langer door.

8. Bedenk jezelf dat je niet beter dan je best kan doen. Wees trots op jezelf dat je alleen al op het idee komt om te gaan sporten! ^^

 

En als je nou ECHT geen zin hebt, en er eigenlijk NOOIT zin in hebt, en er ook tijdens het sporten GEEN plezier aan beleeft. Stop dan gewoon! Waarom zou je je tijd steken in iets wat je helemaal niet leuk vind? En zo belangrijk is die platte buik nou ook weer niet.